Επίσκεψη στο Κέντρο Επιστημών
- Details
2013
Η θεατρική ομάδα των περσινών αποφοίτων του σχολείου μας συμμετέχει σε θεατρικό φεστιβάλ:
Θέατρο «Ελεύθερη Έκφραση»
Λέσβου 8 & Απειράνθου 1 (ύψος Πατησίων 212), στάση Καλλιφρονά, Κυψέλη
Τηλ.: 210 8645400, 211 7052380-1, 6947 668 241, 6932 302817
www.eleftheri-ekfrasi.gr, email:eleftheriekfrasi@gmail.com
Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2013
Θέμα: Φεστιβάλ αφιερωμένο στη Γυναίκα. Τα έσοδα προσφέρονται σε φιλανθρωπικό σκοπό.
Το Θέατρο «Ελεύθερη Έκφραση» γιορτάζει τη Γυναίκα, θεσμοθετώντας το φιλανθρωπικό φεστιβάλ «Λυσιστράτεια 2013» που ξεκινά από την Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 8 Μαρτίου (επίσημη ημέρα της Γυναίκας).
Από το φετινό φεστιβάλ, τα έσοδα θα διατεθούν στη σύζυγο και στα παιδιά του δασκάλου του 16ου δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω, Σπύρου Πρίμπα. Ο Σπύρος έχασε τη ζωή του στις 29 Ιανουαρίου 2013, στην οικοδομή -που εργαζόταν συμπληρωματικά- παλεύοντας να εξοικονομήσει τα προς το ζην για την οικογένειά του.
Οι εκδηλώσεις των τεσσάρων πρώτων ημερών πραγματοποιούνται με την αμέριστη συμπαράσταση μαθητών και καθηγητών που θέλησαν να προσφέρουν τις καλλιτεχνικές δημιουργίες τους για να στηρίξουν την οικογένεια του δασκάλου, ενώ και από την τελευταία ημέρα, θα δοθεί μέρος των εσόδων.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων:
Δευτέρα 4 Μαρτίου
Τρίτη 5 Μαρτίου
Τετάρτη 6 Μαρτίου
Πέμπτη 7 Μαρτίου
Παρασκευή 8 Μαρτίου
Ώρα έναρξης: 20:00.
Τιμή εισόδου: Δευτέρα έως και Πέμπτη: 5€, Παρασκευή 10€ με ποτό.
Παρακαλούμε θερμά για την ανάρτηση, προώθηση, δημοσίευση και ενημέρωση.
Με εκτίμηση,
Μαίρη Ιγγλέση
καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου «Ελεύθερη Έκφραση»
Τα οξέα οι βάσεις και τα άλατα είναι ανόργανες ενώσεις που αποτελούνται από δύο μέρη, που μπορεί να είναι ιόντα μονοατομικά ή πολυατομικά. Αυτά που έχουν θετικό φορτίο λέγονται κατιόντα, ενώ αυτά που έχουν αρνητικό φορτίο λέγονται ανιόντα. Οι ονομασίες και οι συμβολισμοί των κυριότέρων μονοατομικών και πολυατομικών ιόντων με το φορτίο τους που λέγεται αριθμός οξείδωσης δίνονται στους παρακάτω πίνακες:
Μονοατομικά ιόντα
Cl - χλωριούχο ή χλωρίδιο |
O2- οξυγονούχο ή οξείδιο |
Br- βρωμιούχο ή βρωμίδιο |
S2- θειούχο ή σουλφίδιο |
I- ιωδιούχο ή ιωδίδιο |
N3- αζωτούχο ή νιτρίδιο |
F- φθοριούχο ή φθορίδιο |
P3- φωσφορούχο ή φωσφίδιο |
H+ υδρογονούχο ή υδρίδιο |
Πολυατομικά ιόντα
NO3- νιτρικό |
SO4 2- θειικό |
CO32- ανθρακικό |
OH- υδροξείδιο |
PO4 3- φωσφορικό |
NH4 + αμμώνιο |
Κατιόντα μετάλλων
K+1 |
Ba+2 |
Mg+2 |
Ag+1 |
Fe+2 ή Fe+3 |
Na+1 |
Ca+2 |
Zn+2 |
Al+3 |
Cu+1 ή Cu+2 |
Πώς γράφεται ο μοριακός τύπος μιας ανόργανης ένωσης;
Έστω μία ανόργανη ένωση που αποτελείται από το πρώτο τμήμα Κ με αριθμό οξείδωσης +χ και το δεύτερο τμήμα Β έχει αριθμό οξείδωσης ?ψ τότε ο μοριακός τύπος της είναι ΚψΒχ .
Παρατηρήσεις: α) Αν κάποιος αριθμό οξείδωσης είναι 1 , τότε αυτός παραλείπεται.
β) Αν ο λόγος ψ:χ απλοποιείται, τότε προηγείται απλοποίηση πριν από τη γραφή του μοριακού τύπου.
Πώς ονομάζονται τα οξέα ( ΗψΑ ) :
1) Αν το Α είναι αμέταλλο Όνομα : Υδρο+όνομα αμετάλλου
Π.χ. HCl υδροχλώριο
2) Αν το Α είναι πολυατομικό ιόν όνομα πολυατομικού ιόντος + οξύ
π.χ ΗΝΟ3 νιτρικό οξύ
Πώς ονομάζονται οι βάσεις Μ(ΟΗ)χ :
Όνομα: υδροξείδιο + όνομα μετάλλου ή ΝΗ4
Π.χ. Αl(OH)3 υδροξείδιο του αργιλίου
Πώς ονομάζονται τα άλατα (ΜψΑχ)
1) το Α είναι ανιόν αμέταλλου:
Όνομα: όνομα αμέταλλου με την κατάληξη -ούχο ή ?ίδιο και ακολουθεί το όνομα του μέταλλου
Π.χ. FeS θειούχος Σίδηρος ΙΙ
MgBr2 βρωμιούχο μαγνήσιο
2) το Α είναι πολυατομικό ανιόν
Όνομα: Πρώτα το όνομα του ανιόντος και μετά το όνομα του μετάλλου ( ή ΝΗ4)
Π.χ. K2CO3 ανθρακικό κάλιο
Ca3(PO4)2 φωσφορικό ασβέστιο
Παρατήρηση
Σύμφωνα με τις οδηγίες της IUPAC, στην ονοματολογία των ανόργανων ενώσεων προτάσσεται η ονομασία του πρώτου τμήματος και ακολουθεί η ονομασία του δεύτερου τμήματος π.χ. NaCl νάτριο χλωρίδιο. Στην Ελλάδα σε αντίθεση με τις οδηγίες της IUPAC, οι ενώσεις διαβάζονται αντίθετα από ότι γράφονται π.χ. NaCl χλωριούχο νάτριο.
Εφαρμογή
Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα όπως στο παράδειγμα:
Ονομάστε τις ενώσεις που προκύπτουν.
|
NO3 - |
SO4 2- |
Br - |
OH- |
Na+ |
||||
Ca+2 |
||||
H+ |
H2SO4 |
|||
Al+3 |
Κάνε test στον εαυτό σου για τη δυνατότητα επαγγελματικής διεξόδου μέσω καινοτόμων δράσεων.