2. Δέξου κάθε αποτέλεσμα, ακόμα κι όταν δεν είναι ακριβώς αυτό που θα ήθελες και άφησε το να ανήκει στο παρελθόν. Απλώς ρώτησε τον εαυτό σου, πώς μπορώ να γίνω περισσότερο αποτελεσματικός από δω και πέρα.

3. Να συγκεντρώνεις την προσοχή σου στην παράδοση και να κρατάς σημειώσεις τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος όσο και κατά την ώρα της μελέτης. ΄Ετσι θα γλιτώνεις πολύ διάβασμα, ενώ θα πετυχαίνεις καλύτερη εμπέδωση.

4. Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι, να ρωτάς. Η επίλυση των αποριών σου ανήκει στα καθήκοντα του καθηγητή σου και είναι σημαντικό να αρχίζεις τη μελέτη σου έχοντας προηγουμένως πάρει απάντηση για κάθε απορία σου.

5. Να έχεις επίγνωση του σκοπού για τον οποίο θέλεις να σπουδάσεις. ΄Αφησε τη σκέψη σου να πάει μακριά, στο μέλλον, και αναλογίσου πως αυτή η κοπιαστική πορεία  προς τη γνώση θα σε βοηθήσει πολλαπλά. Ενδεχομένως να μην ελκύει το ενδιαφέρον σου ένα επί μέρους θέμα. Να γνωρίζεις  όμως ότι κάθε πεδίο μάθησης ενεργοποιεί τον εγκέφαλο και εκκρίνει σεροτονίνη, μια ουσία  που σε κάνει πιο έξυπνο, ευχαριστημένο και ικανό να αντιμετωπίζεις τη ζωή. Να μελετάς για το δικό σου καλό και όχι για να ικανοποιήσεις τους άλλους.

6. Να κάνεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα, ώστε να συνδυάζεις τη μελέτη με την ξεκούραση, την κίνηση και τη διασκέδαση. Όχι  μόνο διασκέδαση, ούτε μόνο μελέτη. Να δίνεις προτεραιότητα στη μελέτη τις ώρες που είσαι πιο ξεκούραστος και έχεις περισσότερη διαύγεια και να προγραμματίζεις την κίνηση και τη διασκέδαση μετά, επειδή αυτές οι δραστηριότητες δε χρειάζονται ιδιαίτερη συγκέντρωση.

7. Να ξέρεις ότι αξίζεις αγάπη και σεβασμό ακριβώς όπως είσαι και ότι η αξία σου δεν έχει καμία σχέση με τους βαθμούς ή τη γνώμη των άλλων. Να αγαπάς τον εαυτό σου όπως είσαι.

Από την ομάδα Αγωγής Υγείας