ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

2018-2019-->
Σχολικό έτος αναθεώρησης: 2017-2018
 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Παράλληλα με την απόκτηση σταθερών και χρήσιμων γνώσεων βασική αποστολή της εκπαιδευτικής-παιδευτικής διαδικασίας στο Γυμνάσιο είναι η γενικότερη πνευματική καλλιέργεια του μαθητή και η διαμόρφωση του σε ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αυτής, Διευθυντής/ντρια, Καθηγητές, Γονείς & Κηδεμόνες και φυσικά οι Μαθητές, καλό είναι να συνεργάζονται μεταξύ τους σε αρμονικό κλίμα και φυσικά οφείλουν να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες και πιο συγκεκριμένα:

Οι Μαθητές:

  1. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, κυρίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.) 
  2. Οι μαθητές παραμένουν κατά το μάθημα στη θέση που τους έχουν ορίσει οι διδάσκοντες και οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Σεβόμενοι τόσο τον διδάσκοντα, όσο και τους συμμαθητές τους, συμβάλλουν με κάθε τρόπο στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. Αποκλίνουσες συμπεριφορές που παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται και σε περίπτωση εκδήλωσής τους ελέγχονται πειθαρχικά.
  3. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή οι μαθητές μοιράζονται χωρίς καμία καθυστέρηση στα υπόλοιπα τμήματα όπως τους έχει υποδειχθεί, χωρίς να προκαλούν ανησυχία ή ενόχληση στους συμμαθητές τους στις διπλανές αίθουσες. Σέβονται και υπακούουν τους διδάσκοντες της αίθουσας υποδοχής. Ενδεχομένως απασχολούνται δημιουργικά σε αίθουσα που θα έχει οριστεί.
  4. Η προσέλευση στην αίθουσα διδασκαλίας μετά το διάλλειμα και η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων θεμιτό είναι να γίνεται χωρίς αργοπορία, ενώ οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου να αποφεύγονται.
  5. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών στα διαλείμματα για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές οφείλουν να παίζουν και να κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί. Αυτό είναι επιβεβλημένο όχι μόνο για λόγους καλής λειτουργίας του Σχολείου, αλλά κυρίως για λόγους ασφαλείας των παιδιών.
  6. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται για λόγους υγιεινής τόσο καθαροί, όσο εξ αρχής παραδόθηκαν το πρωί.
  7. Κανένας μαθητής δε φεύγει από το Σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ,χωρίς άδεια. Η αναίτια απουσία από διδακτική ώρα αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.
  8. Η συμπεριφορά των μαθητών προς τους συμμαθητές τους, το Εκπαιδευτικό Προσωπικό, καθώς και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια.   Η θετική προς τον περιβάλλοντα χώρο και προς όλους τους συνανθρώπους συμπεριφορά των μαθητών, η οποία συγκροτείται με τον πρέποντα και καλό λόγο, την ορθή στάση και την αποφυγή βίαιων ενεργειών ή παραβατικών πράξεων, δείχνει την πραγματική οικογενειακή και κοινωνική τους αγωγή.
    Η δε απρεπής συμπεριφορά του μαθητή/-τριας, η χειροδικία, αυτοδικία, άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, καθώς και οι απρεπείς εκφράσεις ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως και κατά περίπτωση από το Διευθυντή του σχολείου ή το Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές του Σχολείου. Τα παραπάνω ισχύουν και για τη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διακίνη τους με τα σχολικά λεωφορεία σε προγραμματισμένο περίπατο ή διδακτική επίσκεψη.
  9. Στις σχολικές εκδηλώσεις και κατά τις εξόδους από το Σχολείο, οι μαθητές υπακούουν στους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια όπως οφείλουν. Η εν γένει συμπεριφορά τους πρέπει να τιμά τους ίδιους, την οικογένεια τους και το Σχολείο. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιδεικνύει συμπεριφορά που παραβαίνει τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών καθηγητών, τότε του επιβάλλονται πειθαρχικές κυρώσεις ανάλογες της σοβαρότητας του παραπτώματος. Η προσοχή και η αυστηρή τήρηση των οδηγιών του Σχολείου επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας των μαθητών.
  10. Είναι αυτονόητο και κοινός στόχος όλων μας ότι οι μαθητές πρέπει να σέβονται τον σχολικό χώρο και να διατηρούν το ήπιο σχολικό κλίμα. 0 σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις τους. Για το λόγο αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και τους τοίχους και να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα, το εποπτικό υλικό κ.ά. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι Γονείς και Κηδεμόνες του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά. Ιδιαιτέρως οι μαθητές με την ευθύνη των Πενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων οφείλουν να φροντίζουν για την τάξη και την καλαισθησία των σχολικών αιθουσών, γιατί είναι ο ιδιαίτερος χώρος τους, όπου παραμένουν και εργάζονται πολλές ώρες.
  11. Έντονα συνιστάται στους μαθητές να μην φέρνουν στο Σχολείο είδη αξίας, περιττά χρήματα και επικίνδυνα ή αιχμηρά αντικείμενα.
  12. Το Σχολείο έχοντας υποχρέωση να προστατεύσει την υγεία των μαθητών απαγορεύει με αυστηρότητα το κάπνισμα.
  13. Προτρέπεται η ευπρεπής και διακριτική εμφάνιση των μαθητών/-τριων.
  14. Απαγορεύεται δια νόμου οι μαθητές να  χρησιμοποιούν στον σχολικό χώρο κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου. Εάν οι μαθητές εκτάκτως τα έχουν μαζί τους, πρέπει να είναι μέσα στην τσάντα τους και απενεργοποιημένα. Αν παραστεί ανάγκη επικοινωνίας με την οικογένεια, μπορούν να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνα του Σχολείου. Αν μαθητής παραβεί τον παραπάνω κανόνα τότε το τηλέφωνο ή η συσκευή αφαιρείται από αυτόν  φυλάσσεται από το Διευθυντή του σχολείου και παραδίδεται  στον Γονέα ή Κηδεμόνα του μαθητή.
  15. Στα εργαστήρια (Φυσικής, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών, Τεχνολογίας) οι μαθητές δεν επιτρέπεται να εισέρχονται χωρίς την παρουσία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Πρέπει να χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα τα όργανα, τις συσκευές και τους υπολογιστές, να τηρούν με σχολαστικότητα τις οδηγίες του διδάσκοντος και τους κανόνες ασφαλείας του εργαστηρίου . Πρέπει να εργάζονται προσεκτικά και χαμηλόφωνα και να μην μετακινούνται άσκοπα ή χωρίς την άδεια του καθηγητή μέσα στο εργαστήριο.
  16. Οι μαθητές οφείλουν να επιδίδουν στους Γονείς τους τις γραπτές υπεύθυνες δηλώσεις που αφορούν στην μετακίνησή τους από το σχολείο και να τις επιστρέφουν έγκαιρα, υπογεγραμμένες μαζί με τα απαιτούμενα χρήματα για τη διοργάνωση εκδρομών. Επίσης οφείλουν να μεταφέρουν στους γονείς τους τις ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωση τους. Οι μαθητές δεσμεύονται ηθικά να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
  17. Γενικά προάγουμε και ενθαρρύνουμε τη συνεργασία των Πενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων και του Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου με τον Διευθυντή/ντρια, τονΣύλλογο Διδασκόντων, καθώς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία, για την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της σχολικής ζωής.

Συνοψίζοντας, βασική επιδίωξη του Σχολείου είναι οι ανωτέρω κανόνες συμπεριφοράς να λειτουργούν ως αρχές, τις οποίες ο/η μαθητής/τρια αποδέχεται, ενστερνίζεται και επομένως τις τηρεί με δική του θέληση και ευθύνη. Η συμμόρφωση προς τους κανόνες συμπεριφοράς είναι θέμα αυτοπειθαρχίας.

Αν όμως διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες συμπεριφοράς και παρακωλύουν το έργο του Σχολείου ή ότι η συμπεριφορά τους είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο να επιβληθούν κυρώσεις (ποινές), οι οποίες κλιμακώνονται μέχρι την απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο. Έχουν δε επιπτώσεις στον χαρακτηρισμό της διαγωγής του σύμφωνα πάντοτε με τη σχολική νομοθεσία και με τις αρχές της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας.

Βέβαια η σχέση «κανόνας - παράβαση – τιμωρία» δεν αποτελεί μηχανιστική τεχνοκρατική αρχή και επομένως διαμορφώνεται στο πλαίσιο λειτουργίας του Σχολείου και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες ενημερώνονται για την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων από το Σχολείο.

Οι Καθηγητές:

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους συνεισφέρουν στη

διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Προσέρχονται έγκαιρα στην τάξη, σέβονται την προσωπικότητα του μαθητή, καλλιεργούν το δημοκρατικό διάλογο και προσπαθούν να εκτονώσουν κάθε ένταση με τον κατάλληλο για την κάθε περίσταση παιδαγωγικό χειρισμό.

Οφείλουν κατά την ώρα διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας, εκτός από τα κινητά τους τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου σύμφωνα με τον νόμο, δίνοντας άλλωστε το καλό παράδειγμα στους μαθητές τους.

Συνεργάζονται μεταξύ τους για τα μαθήματα που διδάσκουν, για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, καθώς και για τη δημιουργία του αναγκαίου παιδαγωγικού κλίματος μέσα στην τάξη.

Προστατεύουν το σχολικό χώρο, τους μαθητές και τη σχολική περιουσία, ενδιαφέρονται για την ευκοσμία της τάξης και αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη με τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.

Αξιολογούν τους μαθητές με αίσθημα δικαίου, ενημερώνουν τους γονείς

για τη φοίτηση και την επίδοση των παιδιών τους και φροντίζουν για την

εμπέδωση ειλικρινούς σχέσης με τους μαθητές.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη της επιτήρησης, της ασφάλειας

και της καλής συμπεριφοράς των μαθητών στο προαύλιο, τις τουαλέτες, αλλά και στις τάξεις ή τα μπαλκόνια εφόσον γίνεται, κατά τα διαλείμματα, χρήση τους λόγω

ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες:

Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών μας και με τον εκλεγμένο Σύλλογο τους, διότι η προσπάθεια του Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και βοήθεια τους, αλλά και όλης της οικογένειας.

Οι Γονείς πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Σχολείου και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τον δάσκαλο.

Άξιο τονισμού είναι ότι η καταξίωση της Σχολικής Μονάδας / Κοινότητας στα μάτια του κάθε μαθητή και η εμπιστοσύνη του στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων & Κηδεμόνων του προς αυτό και την συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς του.

Είναι γνωστό ότι οι Γονείς & Κηδεμόνες ευθύνονται εξ ολοκλήρου για την τακτική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεχής επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο και η γνώση των ανακοινώσεων και οδηγιών του Σχολείου είναι αυτονόητη υποχρέωση.

Ειδικότερα για τους μαθητές της Α΄ τάξης, φροντίζουν για την εγγραφή τους και δίνουν στο σχολείο όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (αριθμούς τηλεφώνων – ταχυδρομική διεύθυνση οικίας) για την αναγκαία επικοινωνία των διδασκόντων και της Διεύθυνσης με τους ίδιους. Γενικότερα, τα στοιχεία επικοινωνίας σε περίπτωση που έχουν αλλάξει επικαιροποιούνται άμεσα.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες φροντίζουν κάθε σχολικό έτος για την έγκαιρη κατάθεση στο σχολείο του προβλεπόμενου πιστοποιητικού υγείας, προκειμένου για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Συμπληρωματικά, ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για τυχόν ζητήματα που αφορούν στο μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο (προβλήματα υγείας, μαθησιακές δυσκολίες, κ. ά.).

Τέλος επισημαίνεται ότι για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εκδηλώσεις του σχολείου, όπως εκδρομές, είναι απαραίτητη η έγγραφη έγκριση των Γονέων & Κηδεμόνων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ορίζεται συγκεκριμένη ημέρα την εβδομάδα κατά την οποία οι Γονείς & Κηδεμόνεςδύνανται να επικοινωνήσουν με όλους τους διδάσκοντες.

Ο Διευθυντής/ντρια

Έχει την ευθύνη της διοίκησης του σχολείου και καθοδηγεί όλες τις πλευρές για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων της σχολικής κοινότητας.

Δείχνει ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στη σχολική κοινότητα και καλλιεργεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας στην επικοινωνία του με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους Γονείς & Κηδεμόνες.

Συνεργάζεται με τους θεσμοθετημένους φορείς (15μελές, μαθητικές κοινότητες, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολική Επιτροπή – Τοπική Αυτοδιοίκηση) και τους αξιοποιεί για την επίτευξη των στόχων του σχολείου, τη βελτίωση των υποδομών, το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία και τη δημιουργία, γενικά, του προσδοκώμενου κλίματος.

Η Διευθύντρια

Οι Καθηγητές

Ο Πρόεδρος του Συλλ. Γονέων & Κηδεμόνων

Ο Πρόεδρος του 15μελούς

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

1η έκδοση

Σχ. έτος σύνταξης: 2012-13

Ως σχολικό κανονισμό εννοούμε ένα σύνολο κανόνων και αρχών που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου. Η κατανομή των ρόλων, ο αμοιβαίος σεβασμός, η συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, η συναίνεση και η συμμετοχή στις σχολικές δράσεις, και εν τέλει, η υπευθυνότητα αποτελούν προϋποθέσεις για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

Οι μαθητές έχουν την υποχρέωση της κανονικής και ανελλιπούς φοίτησης σε όλα τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος. Προσέρχονται έγκαιρα το πρωί, είναι παρόντες στην πρωινή συγκέντρωση, δεν μένουν εκτός μαθήματος - εκτός εάν συντρέχει σοβαρός λόγος και έχουν άδεια, αφού έχουν ενημερώσει το Γραφείο - και δεν αποχωρούν πριν από την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος.
Σέβονται τη σχολική περιουσία, η οποία ανήκει σε όλους και δεν αντικαθίσταται εύκολα, και δεν προξενούν φθορές.
Παραμένουν κατά το μάθημα στη θέση που τους έχουν ορίσει οι διδάσκοντες. Στην περίπτωση υλικής φθοράς ή καταστροφής σχολικής περιουσίας εξαιτίας απροσεξίας ή δόλου εκ μέρους μαθητή, η οικογένειά του, πλην των άλλων συνεπειών για το μαθητή, αναλαμβάνει την αποκατάσταση της φθοράς.
Προσέχουν την καθαριότητα της τάξης.
Στα διαλείμματα παραμένουν στον προαύλιο χώρο και επιστρέφουν στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς καθυστέρηση, μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Αξιοποιούν τους κάδους ανακύκλωσης και φροντίζουν να αποθέτουν τα σκουπίδια στους κάδους και τα καλάθια απορριμμάτων. Στην περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την παραμονή στο προαύλιο, οφείλουν να υπακούουν στις οδηγίες των εφημερευόντων καθηγητών, να είναι προσεκτικοί, όταν παραμένουν στις αίθουσες, ή τα μπαλκόνια, και να μην κάνουν επικίνδυνα παιχνίδια που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των ίδιων ή των συμμαθητών τους ή να προξενήσουν ζημιές. Για κάθε πρόβλημα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές.
Προσέχουν την καθαριότητα στις τουαλέτες και δεν ασχημονούν.
Οι επιμελητές φροντίζουν για την καλή κατάσταση της αίθουσας, εφόσον η αίθουσα έχει μείνει ανοιχτή στο διάλειμμα και μέχρι την έλευση του διδάσκοντα.
Η λειτουργία του κυλικείου παύει αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι για τη λήξη του διαλείμματος.
Οι απουσιολόγοι έχουν ευθύνη για την καλή κατάσταση του βιβλίου ύλης και του απουσιολογίου και την επιστροφή τους στο Γραφείο με τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.
Όλοι οι μαθητές σέβονται τους συμμαθητές τους και καλλιεργούν φιλικό πνεύμα. Φαινόμενα βίας (οποιασδήποτε μορφής ? ακόμα και λεκτικής ή ψυχολογικής) και ρατσισμού δεν έχουν καμία θέση στο χώρο του σχολείου.
Το κάπνισμα και η χρήση κινητών τηλεφώνων απαγορεύονται στο χώρο του σχολείου και αποκλίνουσες συμπεριφορές αποτελούν παραπτώματα που ελέγχονται πειθαρχικά. Σε ό,τι αφορά στα κινητά τηλέφωνα, εάν οι μαθητές τα έχουν μαζί τους πρέπει να είναι μέσα στην τσάντα τους και απενεργοποιημένα. Εφόσον προκύψει ανάγκη επικοινωνίας με την οικογένεια, μπορεί να γίνει χρήση των τηλεφώνων του σχολείου, και για κλήσεις προς κινητά.
Η εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι ευπρεπής και να μην προκαλεί.

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.
Προσέρχονται έγκαιρα στην τάξη, σέβονται την προσωπικότητα του μαθητή, καλλιεργούν το δημοκρατικό διάλογο και προσπαθούν να εκτονώσουν κάθε ένταση με τον κατάλληλο για την κάθε περίσταση παιδαγωγικό χειρισμό.
Συνεργάζονται μεταξύ τους για τα μαθήματα που διδάσκουν, για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, καθώς και για τη δημιουργία του αναγκαίου παιδαγωγικού κλίματος μέσα στην τάξη.
Προστατεύουν το σχολικό χώρο, τους μαθητές και τη σχολική περιουσία, ενδιαφέρονται για την ευκοσμία της τάξης και αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη με τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.
Αξιολογούν τους μαθητές με αίσθημα δικαίου, ενημερώνουν τους γονείς για τη φοίτηση και την επίδοση των παιδιών τους και φροντίζουν για την εμπέδωση ειλικρινούς σχέσης με τους μαθητές.
Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη της επιτήρησης, της ασφάλειας και της καλής συμπεριφοράς των μαθητών στο προαύλιο, τις τουαλέτες, αλλά και στις τάξεις ή τα μπαλκόνια εφόσον γίνεται, κατά τα διαλείμματα, χρήση τους λόγω ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών.


Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να επισκέπτονται το σχολείο για να ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για τη συμπεριφορά, τη φοίτηση και την επίδοση των μαθητών στα μαθήματα.
Ειδικότερα για τους μαθητές της Α΄τάξης, φροντίζουν για την εγγραφή τους και δίνουν στο σχολείο όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ( αριθμούς τηλεφώνων ? ταχυδρομική διεύθυνση οικίας) για την αναγκαία επικοινωνία των διδασκόντων και της Διεύθυνσης με τους ίδιους. Γενικότερα, όλοι οι γονείς επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας στην περίπτωση που έχουν αλλάξει.
Ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για τυχόν ζητήματα που αφορούν στο μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο (προβλήματα υγείας, μαθησιακές δυσκολίες, κ. ά.).
Δικαιολογούν τις απουσίες των μαθητών που οφείλονται σε ασθένεια ή άλλο σοβαρό οικογενειακό λόγο εντός δέκα ημερών από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο με συμπλήρωση σχετικής αίτησης στο Γραφείο του σχολείου και επισύναψη, αν χρειάζεται, συναφών δικαιολογητικών (π.χ. Ιατρική Γνωμάτευση). Οι γονείς μπορούν με απλή αίτησή τους να δικαιολογήσουν δέκα συνολικά ημέρες απουσίας το σχολικό έτος και όχι περισσότερες από δύο συνεχόμενες. Για κάθε άλλη περίπτωση, για λόγους ασθένειας, απαιτείται Ιατρική Γνωμάτευση.
Μεμονωμένες ή συνεχείς απουσίες που έχουν πραγματοποιηθεί σε ώρες του ημερησίου προγράμματος του σχολείου χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου σε καμία περίπτωση δεν θεωρούνται δικαιολογημένες. Κατ΄ εξαίρεση, και κατά την κρίση του Συλλόγου των διδασκόντων, είναι δυνατό να δικαιολογηθούν απουσίες οφειλόμενες σε εξαιρετικά σοβαρούς αντικειμενικά λόγους που αναφέρονται σε ιδιαίτερες τοπικές καιρικές συνθήκες, συγκοινωνιακές ή άλλους σοβαρούς λόγους προβλεπόμενους από την κείμενη νομοθεσία.
Με τη συμπλήρωση 30 απουσιών από μαθητή, και εφεξής, αποστέλλεται με ευθύνη του υπεύθυνου καθηγητή μέσω ταχυδρομείου στη διεύθυνση κατοικίας ενημερωτική επιστολή, ή, εφόσον κρίνεται σκόπιμο, καλείται ο κηδεμόνας να την παραλάβει ιδιοχείρως και να ενημερωθεί.
Γνωστοποιείται ότι, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, η φοίτηση ενός μαθητή χαρακτηρίζεται κανονική εφόσον δεν υπερβαίνει τις 114 απουσίες από τις οποίες τουλάχιστον οι 50 είναι δικαιολογημένες. Υπέρβαση του ορίου αυτού εμπίπτει σε ειδικές διατάξεις και, πιθανότατα οδηγεί σε απορριπτικό αποτέλεσμα φοίτησης.
Οι γονείς φροντίζουν κάθε σχολικό έτος για την έγκαιρη κατάθεση στο σχολείο του προβλεπόμενου πιστοποιητικού υγείας, προκειμένου για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Επισημαίνεται ότι για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εκδηλώσεις του σχολείου, όπως εκδρομές, είναι απαραίτητη η έγγραφη έγκριση των γονέων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ορίζεται συγκεκριμένη ημέρα την εβδομάδα κατά την οποία οι γονείς και κηδεμόνες δύνανται να επικοινωνήσουν με όλους τους διδάσκοντες.
Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία των γονέων με το σχολείο είναι πολύτιμη. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων. Το σχολείο επιδιώκει τη συνεργασία για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και την ευθύνη των διδασκόντων και του διευθυντή του σχολείου, τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων.

Ο Διευθυντής έχει την ευθύνη της διοίκησης του σχολείου και καθοδηγεί όλες τις πλευρές για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων του σχολείου. Δείχνει ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στη σχολική κοινότητα και καλλιεργεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας στην επικοινωνία του με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Συνεργάζεται με τους θεσμοθετημένους φορείς (15μελές, μαθητικές κοινότητες, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολική Επιτροπή ? Τοπική αυτοδιοίκηση) και τους αξιοποιεί για την επίτευξη των στόχων του σχολείου, τη βελτίωση των υποδομών, το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία και τη δημιουργία, γενικά, του προσδοκώμενου κλίματος. Ενθαρρύνει κάθε πρωτοβουλία που αναβαθμίζει το παιδαγωγικό κλίμα και προάγει τους στόχους του σχολείου. Φροντίζει για την επίλυση προβλημάτων στην περίπτωση που υπερβαίνουν αυτά τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών. Ελέγχει την τήρηση των κανόνων στο σχολικό χώρο και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα, όταν παρατηρούνται αποκλίσεις από τους κανόνες οι οποίες οδηγούν στην ακύρωση των στόχων και την διάλυση του αναγκαίου παιδαγωγικού κλίματος.

Ο Σχολικός αυτός κανονισμός είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης όλων των πλευρών, οι οποίες και δεσμεύονται ηθικά για την τήρησή του.


Η Διευθύντρια

Οι Καθηγητές

Ο Πρόεδρος του Συλλ. Γον. & Κηδ.

Ο Πρόεδρος του 15μελούς

Ο κανονισμός εκπονήθηκε τη σχολική χρονια 2012-2013. Παραμένει σε ισχύ μέχρι την πιθανή  αναθεώρησή του.

Παράλληλα με την απόκτηση σταθερών και χρήσιμων γνώσεων βασική αποστολή της εκπαιδευτικής-παιδευτικής διαδικασίας στο Γυμνάσιο είναι η γενικότερη πνευματική καλλιέργεια του μαθητή και η διαμόρφωση του σε ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αυτής, Διευθυντής/ντρια, Καθηγητές, Γονείς & Κηδεμόνες και φυσικά οι Μαθητές, καλό είναι να συνεργάζονται μεταξύ τους σε αρμονικό κλίμα και φυσικά οφείλουν να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες και πιο συγκεκριμένα:

Οι Μαθητές:

1.      Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, κυρίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.) 

2.      Οι μαθητές παραμένουν κατά το μάθημα στη θέση που τους έχουν ορίσει οι διδάσκοντες και οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Σεβόμενοι τόσο τον διδάσκοντα, όσο και τους συμμαθητές τους, συμβάλλουν με κάθε τρόπο στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. Αποκλίνουσες συμπεριφορές που παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται και σε περίπτωση εκδήλωσής τους ελέγχονται πειθαρχικά.

3.      Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή οι μαθητές  μοιράζονται χωρίς καμία καθυστέρηση στα υπόλοιπα τμήματα όπως τους έχει υποδειχθεί, χωρίς να προκαλούν ανησυχία ή ενόχληση στους συμμαθητές τους στις διπλανές αίθουσες. Σέβονται και υπακούουν τους διδάσκοντες της αίθουσας υποδοχής. Ενδεχομένως απασχολούνται δημιουργικά σε αίθουσα που θα έχει οριστεί.

4.      Η προσέλευση στην αίθουσα διδασκαλίας μετά το διάλλειμα και η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων θεμιτό είναι να γίνεται χωρίς αργοπορία, ενώ οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου να αποφεύγονται.

5.      Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών στα διαλείμματα για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές οφείλουν να παίζουν και να κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί. Αυτό είναι επιβεβλημένο όχι μόνο για λόγους καλής λειτουργίας του Σχολείου, αλλά κυρίως για λόγους ασφαλείας των παιδιών.

6.      Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται για λόγους υγιεινής τόσο καθαροί, όσο εξ αρχής παραδόθηκαν το πρωί.

7.      Κανένας μαθητής δε φεύγει από το Σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ,χωρίς άδεια. Η αναίτια απουσία από διδακτική ώρα αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.

8.      Η συμπεριφορά των μαθητών προς τους συμμαθητές τους, το Εκπαιδευτικό Προσωπικό, καθώς και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια.   Η θετική προς τον περιβάλλοντα χώρο και προς όλους τους συνανθρώπους συμπεριφορά των μαθητών, η οποία  συγκροτείται με τον πρέποντα και καλό λόγο, την ορθή στάση και την αποφυγή βίαιων ενεργειών ή παραβατικών πράξεων, δείχνει την πραγματική οικογενειακή και κοινωνική τους αγωγή.
Η δε απρεπής συμπεριφορά του μαθητή/-τριας, η χειροδικία, αυτοδικία, άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, καθώς και οι απρεπείς εκφράσεις ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως και κατά περίπτωση από το Διευθυντή του σχολείου ή το Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές του Σχολείου. Τα παραπάνω ισχύουν και για τη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διακίνη τους με τα σχολικά λεωφορεία σε προγραμματισμένο περίπατο ή διδακτική επίσκεψη.

9.      Στις σχολικές εκδηλώσεις και κατά τις εξόδους από το Σχολείο, οι μαθητές υπακούουν στους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια όπως οφείλουν. Η εν γένει συμπεριφορά τους πρέπει να τιμά τους ίδιους, την οικογένεια τους και το Σχολείο. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιδεικνύει συμπεριφορά που παραβαίνει τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών καθηγητών, τότε του επιβάλλονται πειθαρχικές κυρώσεις ανάλογες της σοβαρότητας του παραπτώματος. Η προσοχή και η αυστηρή τήρηση των οδηγιών του Σχολείου επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας των μαθητών.

10.  Είναι αυτονόητο και κοινός στόχος όλων μας ότι οι μαθητές πρέπει να σέβονται τον σχολικό χώρο και να διατηρούν το ήπιο σχολικό κλίμα. 0 σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις τους. Για το λόγο αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και τους τοίχους και να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα, το εποπτικό υλικό κ.ά. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι Γονείς και Κηδεμόνες του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά. Ιδιαιτέρως οι μαθητές με την ευθύνη των Πενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων οφείλουν να φροντίζουν για την τάξη και την καλαισθησία των σχολικών αιθουσών, γιατί είναι ο ιδιαίτερος χώρος τους, όπου παραμένουν και εργάζονται πολλές ώρες.

11.  Έντονα συνιστάται στους μαθητές να μην φέρνουν στο Σχολείο είδη αξίας, περιττά χρήματα και επικίνδυνα ή αιχμηρά αντικείμενα.

12.  Το Σχολείο έχοντας υποχρέωση να προστατεύσει την υγεία των μαθητών απαγορεύει με αυστηρότητα το κάπνισμα.

13.  Προτρέπεται η ευπρεπής και διακριτική εμφάνιση των μαθητών/-τριων.

14.  Απαγορεύεται δια νόμου οι μαθητές να  χρησιμοποιούν στον σχολικό χώρο κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου. Εάν οι μαθητές εκτάκτως τα έχουν μαζί τους, πρέπει να είναι μέσα στην τσάντα τους και απενεργοποιημένα. Αν παραστεί ανάγκη επικοινωνίας με την οικογένεια, μπορούν να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνα του Σχολείου. Αν μαθητής παραβεί τον παραπάνω κανόνα τότε το τηλέφωνο ή η συσκευή αφαιρείται από αυτόν  φυλάσσεται από το Διευθυντή του σχολείου και παραδίδεται  στον Γονέα ή Κηδεμόνα του μαθητή.

15.  Στα εργαστήρια (Φυσικής, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών, Τεχνολογίας) οι μαθητές δεν επιτρέπεται να εισέρχονται χωρίς την παρουσία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Πρέπει να χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα τα όργανα, τις συσκευές και τους υπολογιστές, να τηρούν με σχολαστικότητα τις οδηγίες του διδάσκοντος και τους κανόνες ασφαλείας του εργαστηρίου . Πρέπει να εργάζονται προσεκτικά και χαμηλόφωνα και να μην μετακινούνται άσκοπα ή χωρίς την άδεια του καθηγητή μέσα στο εργαστήριο.

16.  Οι μαθητές οφείλουν να επιδίδουν στους Γονείς τους τις γραπτές υπεύθυνες δηλώσεις που αφορούν στην μετακίνησή τους από το σχολείο και να τις επιστρέφουν έγκαιρα, υπογεγραμμένες μαζί με τα απαιτούμενα χρήματα για τη διοργάνωση εκδρομών. Επίσης οφείλουν να μεταφέρουν στους γονείς τους τις ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωση τους. Οι μαθητές δεσμεύονται ηθικά να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.

17.  Γενικά προάγουμε και ενθαρρύνουμε τη συνεργασία των Πενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων και του Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου με τον Διευθυντή/ντρια, τονΣύλλογο Διδασκόντων, καθώς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία, για την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της σχολικής ζωής.

Συνοψίζοντας, βασική επιδίωξη  του Σχολείου είναι οι ανωτέρω κανόνες συμπεριφοράς να λειτουργούν ως αρχές, τις οποίες ο/η μαθητής/τρια αποδέχεται, ενστερνίζεται και επομένως τις τηρεί με δική του θέληση και ευθύνη. Η συμμόρφωση προς τους κανόνες συμπεριφοράς είναι θέμα αυτοπειθαρχίας.

Αν όμως διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες συμπεριφοράς και παρακωλύουν το έργο του Σχολείου ή ότι η συμπεριφορά τους είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο να επιβληθούν κυρώσεις (ποινές), οι οποίες κλιμακώνονται μέχρι την απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο. Έχουν δε επιπτώσεις στον χαρακτηρισμό της διαγωγής του σύμφωνα πάντοτε με τη σχολική νομοθεσία και με τις αρχές της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας.

Βέβαια η σχέση «κανόνας - παράβαση – τιμωρία» δεν αποτελεί μηχανιστική τεχνοκρατική αρχή και επομένως διαμορφώνεται στο πλαίσιο λειτουργίας του Σχολείου και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες ενημερώνονται για την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων από το Σχολείο.

Οι Καθηγητές:

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους συνεισφέρουν στη

διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Προσέρχονται έγκαιρα στην τάξη, σέβονται την προσωπικότητα του μαθητή, καλλιεργούν το δημοκρατικό διάλογο και προσπαθούν να εκτονώσουν κάθε ένταση με τον κατάλληλο για την κάθε περίσταση παιδαγωγικό χειρισμό.

Οφείλουν κατά την ώρα διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας, εκτός από τα κινητά τους τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου σύμφωνα με τον νόμο, δίνοντας άλλωστε το καλό παράδειγμα στους μαθητές τους.

Συνεργάζονται μεταξύ τους για τα μαθήματα που διδάσκουν, για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, καθώς και για τη  δημιουργία του αναγκαίου παιδαγωγικού κλίματος μέσα στην τάξη.

Προστατεύουν το σχολικό χώρο, τους μαθητές και τη σχολική περιουσία, ενδιαφέρονται για την ευκοσμία της τάξης και αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη με τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.

Αξιολογούν τους μαθητές με αίσθημα δικαίου, ενημερώνουν τους γονείς

για τη φοίτηση και την επίδοση των παιδιών τους και φροντίζουν για την

εμπέδωση ειλικρινούς σχέσης με τους μαθητές.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη της επιτήρησης, της ασφάλειας

και της καλής συμπεριφοράς των μαθητών στο προαύλιο, τις τουαλέτες, αλλά και στις  τάξεις ή τα μπαλκόνια εφόσον γίνεται, κατά τα διαλείμματα, χρήση τους λόγω

ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες:

Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών μας και με τον εκλεγμένο Σύλλογο τους, διότι η προσπάθεια του Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και βοήθεια τους, αλλά και όλης της οικογένειας.

Οι Γονείς πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Σχολείου και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τον δάσκαλο.

Άξιο τονισμού είναι ότι η καταξίωση της Σχολικής Μονάδας / Κοινότητας στα μάτια του κάθε μαθητή και η εμπιστοσύνη του στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων & Κηδεμόνων του προς αυτό και την συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς του.

Είναι γνωστό ότι οι Γονείς & Κηδεμόνες ευθύνονται εξ ολοκλήρου για την τακτική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεχής επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο και η γνώση των ανακοινώσεων και οδηγιών του Σχολείου είναι αυτονόητη υποχρέωση.

Ειδικότερα για τους μαθητές της Α΄ τάξης, φροντίζουν για την εγγραφή τους και δίνουν στο σχολείο όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (αριθμούς τηλεφώνων – ταχυδρομική διεύθυνση οικίας) για την αναγκαία επικοινωνία των διδασκόντων και της Διεύθυνσης με τους ίδιους. Γενικότερα, τα στοιχεία επικοινωνίας σε περίπτωση που έχουν αλλάξει επικαιροποιούνται άμεσα.

Οι Γονείς & Κηδεμόνες φροντίζουν κάθε σχολικό έτος για την έγκαιρη κατάθεση στο σχολείο του προβλεπόμενου πιστοποιητικού υγείας, προκειμένου για τη συμμετοχή των μαθητών  στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Συμπληρωματικά, ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για τυχόν ζητήματα που αφορούν στο μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο (προβλήματα υγείας, μαθησιακές δυσκολίες, κ. ά.).

Τέλος επισημαίνεται ότι για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εκδηλώσεις του σχολείου, όπως εκδρομές, είναι απαραίτητη η έγγραφη έγκριση των Γονέων & Κηδεμόνων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ορίζεται συγκεκριμένη ημέρα την εβδομάδα κατά την οποία οι Γονείς & Κηδεμόνεςδύνανται να επικοινωνήσουν με όλους τους διδάσκοντες.

Ο Διευθυντής/ντρια

Έχει την ευθύνη της διοίκησης του σχολείου και καθοδηγεί όλες τις πλευρές για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων της σχολικής κοινότητας.

Δείχνει ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στη σχολική κοινότητα και καλλιεργεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας στην επικοινωνία του με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους Γονείς & Κηδεμόνες.

Συνεργάζεται με τους θεσμοθετημένους φορείς (15μελές, μαθητικές κοινότητες, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολική Επιτροπή – Τοπική Αυτοδιοίκηση) και τους αξιοποιεί για την επίτευξη των στόχων του σχολείου, τη βελτίωση των υποδομών, το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία και τη δημιουργία, γενικά, του προσδοκώμενου κλίματος.

Η Διευθύντρια

Οι Καθηγητές

Ο Πρόεδρος του Συλλ. Γονέων & Κηδεμόνων

Ο Πρόεδρος του 15μελούς